<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8792597\x26blogName\x3dk+centr%C3%A1l\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLACK\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://tsaranka.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dhu_HU\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://tsaranka.blogspot.com/\x26vt\x3d-5625714746251624573', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

k centrál

Sound & Vision

Criticalmass

Brutkodiszko

csütörtök, január 05, 2006

tv2 | 00:05 | 1 komment

Kulisszatitok-tájm. Siketeknek fogunk filmeket feliratozni a tv2-re. Már rég mondogattam, hogy ez milyen jó munka lenne, magyar feliratokat csinálni magyar szinkronból, erre tessék. Az eredményt majd meg is lehet tekinteni vasárnap, ugyanis most pötyögtem be a Krokodil Dundee szövegét feliratokba. Vagyis a bepötyögés túlzás, inkább kopipésztnek mondanám. Beza, minek vannak azok a jó magyar feliratokra specializálódott szájtok? :o) Meg is találtam a KrokoDundi szinkronjából lepötyögött feliratokat, aztán kicsit finomítottam rajtuk. A főnök ki fog esni a székéből, ha reggel meglátja az emilem, hogy fél nap alatt elkészültem a cuccal. Persze neki majd nem mondom el, mi a titok nyitja. Higgye csak azt, hogy kurva jó vagyok. Meg nehogy lenyúlja a módszert.

Amúgy a tv2 "vérprofi". A kazetta még ma sincs ott az irodánkban, holott vasárnap lemegy a mozi. Az egyik lektorunknak viszont otthon megvolt a film a tv2-ről felvéve, és annak alapján dolgoztam én. Remélhetőleg most is ezt a verziót adják majd le. A "profiság" továbbá abban is megnyilvánul, hogy a teletextes feliratokat nem ám gép indítja el timecode alapján. Ott ül valaki egy gép előtt, és amikor kezdődik a film, megpróbálja elindítani a feliratokat a megfelelő időben. Aztán vagy sikerül neki, vagy nem. A következő reklámszünetben újra megpróbálhatja. Durva, nem? Gondolom valaki meg teker egy biciklit, ami a filmvetítő gépet hajtja.

De nem csak profik, leleményesek is. Hogyan lehet plusz reklámperceket varázsolni? Nagyon egyszerű: picit gyorsabban kell lejátszani a filmeket. Szóval ha Colombo hangja film közben egy kicsit magasabbra szökik, az nem azért van, mert belemelegedett a nyomozásba, csak siet, hogy egy kedves női hang elmondhassa neked normál hangon, hogy "Perwollal mosva".

1 komment:

Anonymous Névtelen

jajj, hogy én mennyire vonzódtam anno azután a Dundee ember után!:P olyan nem is tudom milyen, de nagyon nagyon!:) persze, most már hidegen hagy..

4:29 du.  

Megjegyzés küldése

<< Főoldal